Dnes: Zítra: Pozítří: | Ferdinand Kamila Laura |

Hlízov 164
285 32
tel.: 327 571 971
podatelna@obec-hlizov.cz
IČ: 00640336
č.ú.: 0443569319/0800
od 1.1.2021 č.ú.:295123752/0300
ID datové schránky: f6taptb
Pondělí: 17.00 - 19.00
Středa: 17.00 - 19.00
Obec > Obecní úřad > Informace dle zákona č.106/1999 Sb.
10. |
VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O INFORMACE
1) Způsob podání žádosti
a) žádosti sdělené telefonicky
jsou vyřizovány neformálně, bezodkladně v běžném úřednickém styku a bezplatně.
b) ústně podané žádosti
jsou vyřizovány neformálně, a to všemi pracovníky OÚ v rámci jejich pracovní náplně.
c) žádosti podané písemně (písemným podáním se rozumí elektronickou poštou)
podléhají formalizovanému postupu a to i v případech, kdy žadateli nebyla ústní žádost uspokojivě vyřízena a on znovu písemně požádá o tutéž informaci.
2) Den podání
Žádost je podána dnem jejího doručení:
- do podatelny
- na e-mailovou adresu: podatelna@obec-hlizov.cz
Ode dne podání běží lhůty pro vyřízení žádosti, dané zákonem.
3) Postup při vyřízování písemných žádostí
Postup při vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informace je dán ustanovením § 14, 15 a 16 zákona. O postupu při poskytování informace se pořídí záznam na jednotném tiskopisu.
4) Lhůty pro vyřízení žádostí
Při vyřizování žádosti o poskytnutí informace postupuje obecní úřad podle ustanovení § 6 a 14 zákona, které stanoví tyto lhůty pro vyřizování žádostí:
- do 3 dnů po obdržení žádosti úřad sdělí, že věc nepatří do působnosti obecního úřadu a žádost se odkládá
- do 7 dnů po obdržení žádosti úřad sdělí, že informace je zveřejněna a kde
- do 7 dnů po obdržení žádosti úřad vyzve žadatele k upřesnění žádosti a stanoví mu lhůtu do 30 dnů od doručení výzvy
- do 15 dnů po doručení žádosti úřad poskytne informaci (tuto lhůtu lze prodloužit maximálně o 10 dnů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován), v případě, že úřad žádosti nevyhoví, vydá ve stejné lhůtě rozhodnutí.
5) Odvolání
Proti rozhodnutí obecního úřadu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání do 15 dnů od doručení rozhodnutí. Odvolání se podává písemně (osobně nebo poštou) na podatelně úřadu.
Odvolání může být podáno i v případě, kdy nebude žádost o poskytnutí informace vyřízena v zákonné lhůtě, tj. kdy se má za to, že žádost byla odmítnuta.
Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu, které se týká informací ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní zastupitelstvo. O odvolání proti rozhodnutí, týkajících se přenesené působnosti, rozhoduje Krajský úřad Středočeského kraje.
Odvolací orgán rozhodne ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání.
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem (podle zvláštních předpisů).
OMEZENÍ PRÁVA NA INFORMACE
1) Žádosti o poskytnutí informace nebude vyhověno v případech ochrany:
2) Obec informaci dále neposkytne v případě:
3) Obec omezuje právo na poskytnutí informace, pokud se žádost vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním
předpisům.
|